Czego chce klient – pytać czy zgadywać?

Praca z klientem nie jest łatwa – z pewnością potwierdzi to każdy, kto miał z takim fachem do czynienia. Jednak jeśli już faktycznie zajmujemy się klientem, i by go obsłużyć, musimy wejść z nim w interakcję, warto kierować się kilkoma ważnymi zasadami, które bardzo ułatwią cały proces. Jak dowiedzieć się, czego chce klient- pytać czy zgadywać?

Bezpośrednio w granicach rozsądku!

Trzeba być bardzo dobrym obserwatorem, by móc zrozumieć potrzeby klienta bez podstawowych pytań czy rozmów. Najprostszym i najszybszym sposobem na zrozumienie potrzeb klienta jest po prostu zapytanie go wprost, czy dobrze rozumiemy. Może okazać się, że doda on od siebie coś, czego nie zdołaliśmy wychwycić. Rozmów z klientami nie należy się bać, wręcz trzeba je inicjować!

Jak pokonać lęk przed klientem?

Praca z klientem wymaga dużo cierpliwości i opanowania, jako że ludzie są różni, a ich reakcje w różnych sytuacjach mogą mocno zaskakiwać. Najlepszym sposobem na rozmowę z klientem jest po prostu pozytywne nastawienie i miły uśmiech, który potrafi przełamać pierwsze lody! Interakcja z nim wówczas może okazać się przyjemniejsza, a klient wyjdzie z rozmowy zadowolony i z poczuciem zadbania o jego potrzeby.

Czego chce klient – pytać czy zgadywać?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here