Wizytówki dla lekarzy – o czym warto pamiętać przy projekcie?

Wizytówki dla lekarzy to niezbędne narzędzia w skutecznej komunikacji ze stałymi pacjentami. O czym warto pamiętać, tworząc projekt? Jakie informacje są niezbędne? Zobacz poradnik, jak zaprojektować wizytówkę krok po kroku.

Wizytówki dla lekarzy jako narzędzie komunikacji

W świecie powszechnej cyfryzacji jedno jest pewne – nie zawsze od razu zapisujemy w telefonie wszystkie potrzebne numery telefonów. W mobilnej książce adresowej zazwyczaj zostawiamy numery do najbliższych osób, przyjaciół i rodziny. Kontakty do urzędów, fachowców, lekarzy czy biur wciąż lepiej sprawdzają się przechowywane w papierowej formie. Dlatego też lekarze, szczególnie specjaliści np. dermatolodzy, stomatolodzy czy ginekolodzy, używają wizytówek. Są one formą zachowania kontaktu ze stałymi pacjentami.

Wizytówki dla lekarzy są także formą promocji, stosowaną zazwyczaj w reklamie prywatnych usług. Można je dawać stałym klientom lub pozostawić w poczekalni czy recepcji.

Jak przygotować się do zrobienia projektu wizytówek?

Pierwszy krok to decyzja, czy zlecimy przygotowanie projektu grafikowi, czy też wykonamy go samodzielnie z dostępnych w internecie szablonów. Warto rozważyć pierwszą opcję. Wykonanie projektu nie jest kosztowne, nie powinniśmy zapłacić więcej niż 200-300 zł, a przygotowanie go przez specjalistę da pewność jakości. Kosztowne natomiast może być wykonanie całej identyfikacji wizualnej, czyli personalizowanego logo, doboru kolorystyki i fontów. Pełna identyfikacja to wydatek od 1000 zł do nawet 5000 zł (jeśli zlecimy zadanie agencji reklamowej czy grafikowi z bogatym portfolio).

Drugi krok to zebranie materiałów: potrzebne będzie logo (jeśli takie posiadacie) oraz określenie kolorystyki. Zaleca się, by wizytówki dla lekarzy miały przejrzystą, estetyczną formę i spokojną tonację. Podstawowe kolory to biel, odcienie niebieskiego, a także brązy i szarości. Unikamy czerwieni, mocnych neonowych barw oraz łączenia przeciwstawnych odcieni np. żółtego z czernią. Kontrasty sprawdzają się na przykład w branży budowlanej, ale nie budzą zaufania w zawodach związanych ze zdrowiem.

Co komunikować na wizytówkach?

Główny komunikat to dane kontaktowe, adresowe, nazwa gabinetu oraz imię i nazwisko. Określamy specjalizację i zakres usług. W przypadku np. ginekologa ważne będzie dodanie możliwości wykonania różnych rodzajów USG, endokrynolog może wskazać informacje o specjalizacji tj. schorzeń tarczycy: nadczynność, niedoczynność, wole guzkowe, insulinooporność, schorzenia nadnerczy.

Czego nie może zabraknąć? Należy pamiętać o godzinach przyjmowania pacjentów, można również określić godziny, w jakich można umawiać się na wizyty. To ważne, w przypadku dyżurów w innych miejscach.

Jeśli lekarz przyjmuje prywatnie w różnych miejscach, również warto wskazać możliwe adresy i godziny wizyt.

Gdzie drukować wizytówki?

Po przygotowaniu projektu należy zgłosić się do drukarni i określić parametry tj. nakład (liczbę potrzebnych sztuk wizytówki – zazwyczaj im większy nakład, tym cena jednostkowa jest mniejsza) oraz rodzaj i gramaturę papieru. Obsługa drukarni, w przypadku pytań, wyjaśni wątpliwości i pomoże dobrać odpowiednie wskaźniki.

Poprzedni artykułJakie pudełko kartonowe wybrać? Zabezpiecz odpowiednio swoje towary
Następny artykułDlaczego zostać konsultantką?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj