Tworzenie sklepów internetowych – co warto wiedzieć?

Rynek e-commerce w Polsce to najszybciej rozwijająca się gałąź gospodarki. Pandemia tępo wzrostu jeszcze bardziej przyśpieszyła. Nic więc dziwnego, że co raz więcej osób zastanawia się nad otworzeniem sklepu internetowego. Czy otworzenie sklepu internetowego jest proste i każdy sobie z tym poradzi? O tym i o kilku innych sprawach napiszę w dzisiejszym artykule.

Czy opłaca się otworzyć sklep internetowy?

Chyba pierwsze stawiane pytanie przez zainteresowanych biznesem internetowym. Odpowiedzi na to pytanie uzyskałem w agencji interaktywnej Design Cart, tworzącej sklepy internetowe. Otwarcie sklepu internetowego jest nadal w pełni opłacalne, ale nie każdy osiągnie sukces i będzie sprzedawał, w sieci. Średnio 2 na 10 sklepów internetowych udaje się osiągnąć sukces w sprzedaży i jak informuje mój rozmówca z Design Cart nie chodzi o sam sklep internetowy, a głównie o nas samych. Nie każdy, w sobie znajdzie uporu i determinacji by przeć do przodu. Otwarcie każdego biznesu wymaga od nas cierpliwości i ogromnego nakładu pracy.

W przypadku sklepów internetowych, a zwłaszcza ich promocji, nakład pracy i cierpliwość są niezbędne bardziej niż w jakiejkolwiek innej branży. To między innymi dlatego tylko dwa sklepy osiągają sukces. Podczas etapu promocji upada wiele świetnych projektów, których właściciele poddają się widząc, że po kilku miesiącach biznes internetowy nie przynosi dochodu.

Co można sprzedawać w internecie?

W internecie można sprzedawać praktycznie wszystko. Zaleca się jednak na początku znalezienia niszy z mniejszą konkurencją. Chodzi o to żeby jak najszybciej zacząć zarabiać. Nisza nie da olbrzymich zarobków, ale sprawi że sklep internetowy zacznie na siebie zarabiać, na swoją promocję oraz na poszerzanie asortymentu. Z czasem niszę, w której się znajdujemy można poszerzać. W ten sposób zaczynało wiele sklepów internetowych.

Ważne jest też by lubić to co się robi, powinniśmy również znać się na branży w której działamy. Musimy interesować się tematem, zdobywać wiedzę. Wtedy będziemy w stanie pomóc i doradzić każdemu klientowi odwiedzającemu nasz sklep internetowy.

Model sprzedaży dropshipping

Dropshopping to świetny pomysł dla osób początkujących, w e-commerce. Dropshipping to model sprzedaży polegający na zdobywaniu klienta, przyjmowaniu zamówienia i przekazywaniu go do innej firmy w celu realizacji go. Najczęściej współpracuje się z hurtowniami umożliwiającą dropshipping.

Jak w praktyce działa dropshipping?

By sprzedawać produkty w modelu dropshippingu potrzebujemy sklepu internetowego oraz rozszerzenia dla niego, które będzie integrowało nasz sklep internetowy z magazynem hurtowni. Dzięki temu będziemy mogli importować produkty z hurtowni do naszego sklepu internetowego oraz aktualizować ceny oraz stany magazynowe.

Gdy produkty są zaimportowane, możemy je udostępnić naszym klientom. Klient kupuje u nas produkty składając zamówienie i opłacając je. Następnie my dane zamówienie przekazujemy do hurtowni, która w naszym imieniu wysyła towar do klienta. Dropshipping nie wymaga zakupu towaru przed sprzedażą, nie wymaga powierzchni magazynowej. To czyni ten model sprzedaży idealnym pomysłem na biznes bez większego wkładu własnego. Potrzebujemy jedynie sklepu internetowego, integracji z hurtownią i pomysłu na pozyskanie klienta.

Promocja sklepu internetowego

Ważnym etapem, w każdym biznesie jest jego promocja. W przypadku sklepów internetowych, jest to równie ważny etap jak samo zaprojektowani i stworzenie sklepu internetowego. Jak wcześniej wspomniałem większość biznesów upada właśnie na tym etapie. To tutaj nasz sklep internetowy wymaga największej ilości pracy oraz cierpliwości od nas.

W sieci znajdziesz wiele pomysłów na promocję własnego sklepu internetowego, jest też ogromy wybór agencji SEO, które Ci w tym pomogą.

Podsumowując sklep internetowy może otworzyć każdy kto ma smykałkę do biznesu jest pracowity i cierpliwy. Dobrym pomysłem na pierwszy biznes w sieci jest model sprzedaży dropshipping. Obok samego stworzenia sklepu internetowego równie ważna jest jego promocja. Promocja sklepu internetowego to najdłuższy etap, i etap który wymaga od nas dużego nakładu pracy.

Poprzedni artykułJak wykorzystać symulacje wtrysku w budowie form wtryskowych
Następny artykułSkąd wziąć pieniądze na rozwój biznesu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj