Opakowania kartonowe na produkty spożywcze – gdzie zamówić?

Jak to się dzieje, że ogromna ilość wyprodukowanej polskiej żywności w ogóle nie trafia do konsumentów? Szokujący jest widok przysklepowych kontenerów na odpadki pełnych przydatnych do spożycia produktów. Czy wynika to z tragicznie niskiej jakości? A może niechęci do krajowych wyrobów? Absolutnie! Wystarczy pobieżna analiza stanu produktów, by zauważyć całe mnóstwo popękanych pojemników, poobijanych owoców i nadgniłych na skutek uszkodzeń transportowych warzyw. Nie jest tajemnicą, że wystarczy zmiana pozycji tacki z mięsem, by towar zaczął zmieniać swoją barwę na sino niebieską. W ten sposób nie tylko powstają ogromne straty, lecz także maleje zaufanie do firmy produkującej żywność. A przecież wystarczy jedynie zadbać o prawidłowe opakowanie zbiorcze, lekkie i wytrzymałe.

Wrażliwy nabiał

Producenci prześcigają się w projektowaniu coraz bardziej fantastycznych wzorach opakowań. Nie ma w tym niczego zdrożnego, wszak nie od dzisiaj wiadomo, że je się także oczami. Z taśm schodzą prześliczne kubełki i kolorowe pojemniczki, pełne mlecznych pyszności. Produkt z taśmy trafia do opakowania zbiorczego, by następnie przebyć długą drogę do konsumenta.

Po drodze jest jeszcze kilkukrotne przemieszanie chwiejnych palet, pełna wstrząsów podróż samochodem, kilkugodzinny postój w magazynie, gdzie górne warstwy towaru dosłownie miażdżą spodnią część zaopatrzenia. Ekspozycje sklepowe także pozostawiają wiele do życzenia. Jogurt na jogurcie, serek na serku, byle szybciej, byle upchnąć jak najwięcej.

W ten oto sposób wszystkie zabiegi o uatrakcyjnienie Twoje produkcji idą na marne. Mała jest szansa, że klient sięgnie po zmiażdżone lub – co gorsza – pęknięte opakowanie. Istnieje także duże ryzyko, że nieestetyczny produkt może wywołać u konsumenta niekorzystne skojarzenie z marką w przyszłości.

Świeże jabłko

Na nic zdadzą się wszelkie zabiegi higieniczne i estetyczne, skoro wystarczy małe niedopatrzenie logistyczne powodujące obicie się owoców w trakcie transportu. Potrzeba zaledwie kilkudziesięciu minut, by dorodne jabłka zamieniły się w pokryte brązowymi plamami owale. Dodajmy do tego naturalną skłonność konsumentów do przebierania owoców i znowu wysiłek producenta idzie na marne.

Kilka lat temu głośna była sprawa zerwania umowy handlowej z zagranicznym odbiorcą naszych rodzimych jabłek, właśnie z powodu niewłaściwego zabezpieczenia transportu. A przecież można inaczej, lepiej i co najważniejsze skuteczniej.

Opakowanie sposobem na sukces

Czasy, kiedy opakowaniem była zwykła gazeta, mamy już na szczęście za sobą. Dzisiaj największe koncerny nie wahają się inwestować miliardy dolarów w ten rynek, a każdy projekt poprzedzony jest wnikliwymi badaniami preferencji klientów.

Opakowanie jest traktowane jako:

  • Nośnik informacji o produkcie;
  • Nośnik informacji o firmie;
  • Element kształtowania świadomości marki;
  • Reklama;
  • zabezpieczenie produktu;
  • Etykieta logistyczna.

Aby wszystkie wymienione warunki zostały spełnione, należy poświęcić trochę czasu i wysiłku, by dobrać najlepsze z możliwych opakowań, uwzględniając oczywiście oczekiwania poszczególnych grup docelowych.

Rodzaje opakowań

Pośród wielu ofert, szczególnie interesującą wydaje się być, umieszczona na stronie https://atk-opakowania.pl/produkt/kartony-fasonowe/ propozycja opakowań kartonowych dla przemysłu spożywczego.

Producent wychodzi naprzeciw oczekiwaniom handlowców i konsumentów. Każda z prezentowanych pozycji jest w stanie zabezpieczyć odpowiednio asortyment, podkreślając jednocześnie jego atrakcyjność poprzez dodanie treści graficznych.

Kartony fasonowe bez dodatkowego klejenia lub szycia nie wymagają dużych przestrzeni magazynowych. Ich przygotowanie do pakowania zajmuje zaledwie chwilę, dzięki możliwości formowania ich bez konieczności użycia kleju bądź zszywek. Pudełka kształtem i rozmiarem odpowiadają oczekiwaniom zamawiającego, ponieważ ich produkcja oparta jest na wzorach dostarczonych przez klienta.

Poprzeczki rozdzielające pakowane produkty usztywniają dodatkowo opakowanie, chroniąc je skutecznie przed zgnieceniem. Zatem nawet miękkie wyroby są bezpieczne mimo nakładania warstwami opakowań na paletach.

Podobne właściwości zabezpieczające pojedyncze towary w pakowaniu zbiorczym mają tacki termoformowalne, Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w kwestii odpowiedniego designu, dopasowującego opakowanie do produktu. Polistyren, z którego tacki są wykonane, cechuje duża wytrzymałość zarówno na zgniecenie, jak i wstrząsy. Wnętrze tacek obejmuje ściśle asortyment, zachowując jednocześnie odstępy. Towar nie przemieszcza się w trakcie transportu oraz nie ociera się o siebie.

Wysoka estetyka opakowań umożliwia ekspozycję sklepową bezpośrednio z tacki, a możliwość jej wielokrotnego wykorzystania znacznie obniża koszty transportu.

Skuteczne know-how nie może obyć się bez pełnej informacji na temat polityki marketingowej kształtowanej także przy wykorzystaniu opakowań. Na szereg pytań z tym związanych z przyjemnością odpowiemy za pośrednictwem formularza kontaktowego.

W ten sposób można także złożyć zamówienie, przedstawiając własną wizję opakowań, lub wybierając nasz projekt firmowy. Stąd już tylko krok, by Wasza marka znalazła się w świadomości wszystkich.

Poprzedni artykułProfesjonalne strony www na miarę Twoich możliwości
Następny artykułOprogramowanie marketingowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj