Najbardziej skuteczne techniki sprzedaży

Chcesz sprzedawać więcej, ale nie wiesz jakich technik użyć? Przychodzimy z pomocą i w poniższym wpisie prezentujemy techniki sprzedaży, które skutkują napływem nowych klientów i zwiększeniem zysków ze sprzedaży.

Mówmy, że rozmowa nie będzie długa

Starajmy się nie dawać potencjalnemu klientowi pretekstu do odłożenia słuchawki. Dlatego, zamiast zadawać pytania w stylu „Czy ma Pan chwilę, żeby ze mną porozmawiać?” albo „Czy przypadkiem nie zadzwoniłem w nieodpowiednim momencie?” powiedzmy, że rozmowa z tobą nie zajmie dużo czasu. Warto w tym momencie precyzyjnie określić, ile dokładnie ona potrwa. Dlaczego? Lubimy konkrety, a ludzie, którzy się nimi posługują, wzbudzają w nas większe zaufanie. Przyznajmy, że zdanie: „Zajmę panu tylko 3 minuty” brzmi bardziej profesjonalnie niż: „Zajmę panu tylko chwilę”. Nikt nie będzie nas rozliczał z tego, czy rozmowa zajęła faktycznie te trzy minuty, czy może pięć. Pamiętajmy, żeby nie przesadzić. Jeśli chodzi o techniki sprzedaży, ta jest niezwykle skuteczna.

Reguła lubienia i sympatii

To prosta zasada, opierająca się na tym, że im bardziej kogoś lubimy, tym bardziej jesteśmy podatni na jego sugestie. Dużo chętniej słuchamy rad i spełniamy prośby osób, które wydają nam się sympatyczne i z którymi nawiązaliśmy jakąś relację. Bądźmy więc sympatyczni i starajmy się nawiązać szczerą relację z odbiorcą. Jedną ze skuteczniejszych technik nawiązywania kontaktu jest zapamiętanie imienia swojego rozmówcy – dzięki temu czuje się on naprawdę zauważony.

Jasno określony cel rozmowy

Rozmowa, która prowadzi donikąd na pewno nie zadowoli potencjalnego klienta. Pamiętajmy więc, aby jasno określić po co dzwonimy i co mamy do zaoferowania. Nie tylko zaprezentujemy się wtedy jako profesjonaliści, ale też unikniemy ewentualnych nieporozumień tym samym ułatwiając sobie pracę.

Technika lejka sprzedażowego

Podstawą tej techniki jest zadawanie klientowi pytań, które nie są jednak przypadkowe, ale stanowią specyficzny rodzaj lejka zawężającego obszar komunikacji. Od pytań ogólnych do tych o argumenty najbardziej przemawiające za zakupem. Najogólniej pisząc – zadajemy klientowi pytania, które krok po kroku zawężają uwagę pytanego. Zaczynamy od pytań ogólnych. Przechodzimy przez pytania uszczegóławiające aż do pytania, które ogniskuje uwagę odpowiadającego wokół potrzeby – która z całą pewnością jest zaspakajana przez sprzedawany produkt. Szczytem perswazji tej techniki jest zadanie pytań, które „zmuszają” klienta do wyszukania w produkcie najważniejszych dla niego cech i korzyści.

Jeśli chcesz poznać więcej technik sprzedaży zajrzyj na http://site-call.pl/rodzaje-technik-sprzedazy/.

Poprzedni artykułFirma windykacyjna – kiedy warto skorzystać z jej usług?
Następny artykułJak stworzyć profesjonalny sklep internetowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj