Planowanie kampanii display musisz rozpocząć od wyznaczenia sobie celów. Może to być np. zwiększenie rozpoznawalności marki. Przed tym jednak powinieneś zastanowić się, co konkretnie możesz zaproponować swoim klientom, czy też dlaczego Twoja oferta jest lepsza od innych. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć plan skutecznej kampanii display.
Poznaj etapy planowania skutecznej kampanii display.
Pierwszym etapem planowania skutecznej kampanii display jest identyfikacja celów. Konieczne będzie także zdefiniowanie grupy docelowej. W następnym kroku już będziesz mógł stworzyć własną reklamę display. Niezbędne też będzie zapoznanie się z narzędziami, które pozwolą zoptymalizować kampanię display.
Dlaczego identyfikacja celów jest tak istotna?
Bardzo istotne jest to, aby wiedzieć, co chce się osiągnąć poprzez utworzenie kampanii display. Może mieć ona różne cele. Przykładowo może skutecznie promować markę, ale także to dzięki niej jesteś w stanie sprawdzić, jaki jest stopień zaangażowania użytkowników.
Czym powinny charakteryzować się banery?
Banery powinny przede wszystkim prezentować się estetycznie. Ważne też, aby były czytelne. Koniecznie muszą zawierać call to action, logotypy, zdjęcia produktów.
Jakie są główne zalety reklam display?
Osoby, które prowadzą działania marketingowe w internecie, bardzo często decydują się na przeprowadzenie kampanii display. Warto podkreślić, że jest to rozwiązanie płatne. Jednak pomimo tego, niezwykle opłacalne. Bardzo ciekawą propozycją są elastyczne reklamy display. Wyświetlane są one w dużych serwisach oraz na mniej znanych stronach.
Poznaj różne formy reklamy display
Do form reklam display można zaliczyć supersitials, interstitials, pop-undery, pop-upy, expanding ads, top layers. Mamy także boxy, buttony, billboardy, skyscrapery, banery. To są właśnie tradycyjne formy tej reklamy.
Dlaczego warto rozważyć opcję przeprowadzenia kampanii display?
Reklamy display mają ogromny zasięg. Dzięki zastosowaniu dużego formatu masz możliwość zwrócenia uwagi odbiorcy. Idealnie sprawdzają się one także jako narzędzie w kampaniach wizerunkowych, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Zaletą, o której nie sposób nie wspomnieć jest to, że kampanie display dają możliwość precyzyjnego określenia miejsca kierowania reklam. Pamiętaj, że bardzo ważna jest w nich grafika. Dobrym pomysłem jest zlecenie stworzenia jej profesjonalnemu grafikowi. On najlepiej się na tym zna, a więc bez problemu np. odpowiednio dobierze kolorystykę.
Jeżeli chcesz rozpocząć skuteczną kampanię marketingową, zapoznaj się z ofertą agencji marketingowej TwoGecko.