Kim jest influencer i na czym polega influencer marketing?

Gdy dany produkt czy usługa rekomendowane są przez kogoś, do kogo konsument ma zaufanie, wówczas wzrasta szansa dokonania zakupu przez takiego odbiorcę reklamy. Na tym bazuje influencer marketing.

Kim jest influencer?

O influencerach można usłyszeć obecnie coraz częściej. To słowo wywodzące się z języka angielskiego, a dokładnie od „influence”, czyli od wpływu, oddziaływania, oznacza osoby, które mogą wywiewać wpływ na innych.

Najczęściej termin ten stosowany jest w kontekście marketingowym. Influencerami określa się wtedy osoby, które ze względu na szerokie grono fanów, na przykład w mediach społecznościowych, mogą wywiewać na nie wpływ i zachęcać do dokonania określonych działań jak zakup konkretnego produktu.

Na czym polega influencer marketing?

Zatem influencer jako osoba, która zgromadziła wokół siebie wielu fanów, pomoże w sposób atrakcyjny pozyskać klientów. Na tym bazuje influencer marketing, czyli metoda reklamowa, która wykorzystuje popularność influencerów, aby za ich pomocą zaprezentować szerszej gamie osób określoną ofertę.

W tym przypadku promocja najczęściej polega na przekazaniu influencerowi określonych produktów czy też świadczeniu usług – bez opłat, natomiast w zamian oczekuje się zaprezentowania ich na blogu, vlogu czy też na Facebooku lub Instagramie.

Gdy w akcji reklamowej tego typu bierze udział znany influencer, który posiada setki tysięcy, a nawet miliony fanów, w takim przypadku w grę wchodzą także kontrakty opiewające na wysokie sumy.

Czy influencer marketing jest skuteczny?

Aktualnie influencer marketing uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych metod reklamy w internecie. Wśród jego najważniejszych zalet znajdują się:

  • większa wiarygodność przekazu reklamowego,
  • personalizacja – skierowanie przekazu do określonej grupy docelowej,
  • możliwość poprawy rozpoznawalności marki,
  • budowa pozytywnego wizerunku,
  • relatywnie niskie koszty reklamy.

Kto zajmuje się prowadzeniem akcji w ramach influencer marketingu?

Działania w ramach marketingu tego typu prowadzi agencja influencer marketing. Jedną z najpopularniejszych agencji tego typu w Polsce jest Tears Of Joy.

Poprzedni artykułIP Box – czym jest?
Następny artykułInspiracje Instagrama szansą dla młodych firm na wybudowanie mocnego wizerunku ich marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj